11.45

nu blev det visst 2 inlägg efter varandra, men jaja...
Snart ska jag iaf ta och köra iväg till lilltjejens skola för att plocka upp henne och hennes kompisar! Nice, 3 små tjejer som är 8 år. kan det bli bättre?
Hoppas dom leker ute, och att pappan kan hjälpa mig med vad dom kan äta till mellis. De lär ju bli oreos som vanligt. För vi har inte så mycket annat hemma iofs. Pappan ska åka och handla lite senare eller imorn:)

Asså jag har kommit och tänkt på en sak. När jag bodde i Sverige så åt jag faktiskt inte så mycket. Jag va så trött på all mat, och då va jag heller inte så kaksugen, men godis ja jo det åt jag ju.
Men sen har de verkligen förändrats när jag kommit hit. Här finns de inte nått som heter "inte hungrig" utan man äter typ i princip hela tiden, om det inte är mat är det snacks, alltså godis, popcorn, kakor you name it!
Och har man dragits in i det? Svar: JA! Det är inte okej, med tanke på att allt är så fruktansvärt gott, och jag har nog aldrig ALDRIG ätit så mycket som jag gör nu. Det är inte hälsosamt..
Sen all mat i sig är ju inte så jäkla nyttig heller. Min familj ja, dom försöker äta nyttigt. Men de är ju som sagt mest frysta saker och pizza som barnen äter, och då blir det automatiskt att jag också äter det som jag gör till dom. Vilket igår var chicken nuggets med honung på och pommes.. nyttigt? nej! ^^
Iaf, vad jag vill komma med detta är att jag saknar svensk mat! all denna nyttigheten som man va trött på när man bodde hemma. Saknar den och frukosten. Speciellt fil, min fil och mi mjölk! åh. haha. det är massa svensk mat jag saknar. Men det orkar jag inte rabbla upp. I vilket fall som helst så ska jag sluta skriva nu! haha, tror detta inlägg är tråkigt att läsa. men va bara tvungen att skriva lite om maten:p

Nu ska jag gå ner och äta NÖTTER!! Innan jag ska fara iväg och hämta lilltjejen på skolan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0