The first meeting

OMG! då va första hela dagen avklarad! Pjuh! HAha, nej då. Det va rätt chill. satt ute i solen i de 35 graders varma solen, drack juice åt pizza, jordgubbar och bara hade de sjukt skönt. Pappan jobba hemmifrån. så det va sjukt skönt. Gick upp på rummet och sov ungefär 1 timme vilket va välbehövt för annaras hade jag inte orkat med mötet med massa andra tjejer från au paircare idag! Angela kom och hämta mig vid 7, sen va det bara att försöka att hitta till farifield. HAHA, hon hitta inte, så jag va typ en GPS! och ni som känner mig hemma i Sverige VET vilket dåligt lokalsinne jag har :P
Iaf, vi skulle måla krukor eller ja vad vil ville idag, men jag gjorde inget.. Orka inte riktigt.. Är så trött nu för tiden. Kanske beror på Jetlagen jag fortfarande har, men prata med John nu, och han sa att det kanske kommer vara över nu efter helgen. Så vi får hoppas de :)
Efter mötet vid 9 så drog jag och ett par tjejer till Starbucks! Mycket trevligt. Vi satt och snacka konstant i typ 1½ timme. Sen va det dags att dra sig hemmåt. Och de va ta mig tusan inte lätt. HHA, att hitta tilbaka samma väg vi kom ifrån. Inte lätt de inte. Kommer seriöst ALDRIG lära mig vägarna. För Angela har varit här i vadå 1½ år. Och hon kan dom inte :P
SÅ vi fick ringa hennes kompis Tatiana som visste hur vi skulle köra :) Bra att någon vet liksom! :P
Iaf. Träffade även den svenska au pairen som är här, så gullig. Hon berättade att de är många svenska tjejer här som hon ska presentera mig för. SÅ det känns bra!

Imorn iaf är det lite sovmorgon för min del. Mycket skönt. Till halv/kvart i 10. Så att jag hinner äta och så innan John kommer hem från karaten med Jake.. Då han ska visa mig runt till stranden och shoppingcentret tror jag. Hoppas jag får köra också! Behöver verkligen öva! Inte okej säger jag bara!

Nej nu ska jag sova., kommer somna på 2 sek.. Är så sjukt trött. Fatta inte ens att jag orka skriva detta. Men men..

Btw, har redan börjat tappa ord på svenska. Och engelska kommer direkt när jag öppnar munnen, framsteg för mig! haha 10 poäng till mig! Känns bra känns bra! Och alla ni som kommenterar! I LOVE YOU! Det är skit kul att läsa va ni skriver! Och kul att ni följer bloggen, blir sjukt glad ska ni veta!

Nej, God natt allesammans. <3 Sleep tight!


 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Herregud det är klart du är lite trött, så mycket nya intryck och upplevelser! Det blir nog bra snart när du börjar komma in i alla vanor osv. :) Va roligt att det finns andra au-pair tjejer där!! Fatta vad kul ni kommer ha :D massor av pussar på dig!

2010-05-08 @ 14:08:21
Postat av: A

Undvik svenskarna!

2010-05-12 @ 10:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0