NYC TOUR

Dag 2.
Nu har jag haft en hel dag här i New Jersey. Herrejösses. Lektioner från 8-5 och sen en NYC tour.
Gick och la mig vid 11, så 5 svensk tid ^^ Trött som fasen va man när klockan ringde vid 6(USA tid). Då var det bara att gå upp, dusha, sminka sig lite och sen gå till frukosten. När vi väl kommit dit så var det första vi sa " Vart är den riktiga frukosten??!?!" Herregud, det som fanns va ägg som smaka sådär, yoghurt, frukt och självklart massor av "fika". Typiskt amerikanskt med andra ord.
Efter frukosten va det dags för lektionerna, mycket skratt och mycket konsentration. Vi körde en del lekar och vi gjorde mixar vid borden så att du inte satt med andra från ditt land. HAHA; dom tvingar oss med andra ord att snacka engelska.´Vilket är super kul. Men kan va jobbigt, nbär man inte kommer på alla ord. Jaja, det löser sig.
På lunchen fick vi smacka på én riktigt amerikans måltid. Det va Sallad och olika mackor, frukt och SJÄLVKLART bakelser.
Dessa bakelser, asså du KAN INTE motstå. FARLIGT värre. Men mitt motto som sagt under detta år ät att jag inte ska rulla av planet om 1 år! Va sägs om de mottot? :P

Vid kvart i 5 slutade sista lektionen och då vart det fart på alla. haha, alla skulle upp till rummen, hämta kamera och allt. You name it! Sen va det dags att samlas för bussturen. Alla vi svenska tjejer satt i samma, och självklart längst fram. HAHA! BÄSTA GRUPPEN BÄSTA GRUPPEN!! xD
Fick se sååå otroligt mycket fint, som man faktiskt bara sett på film förut. men nu fick man se de In real life. och de va riktigt coolt!
Vi fick även se Ground zero. Vilken syn, iofs inte mycket att se. pga att det börjat bli mörkt. Men fortfarande, och att höra berättelsen om vad som hände den dagen, från en som faktiskt bor i närhetwn va helt otroligt.
Nu iaf måste jag sluta skriva, jag Måste sova. Upp 6 imorn bitti igen^^ Då ska vi ha CPR och sånt.

Om jag hinner, så slänger jag in ett inlägg på lunchen, men annars blir det som idag. Haha, hinner inte riktigt kanske på dagarna. Och om 1½ dag är jag snart hos min Host family.

Så puss på er alla där hemma, JAG SAKNAR OCH ÄLSKAR ER! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0